Muhasabah Cinta

Aku minta pada Allah satangkai Bunga segar.

Dia beri aku Kaktus berduri.

Aku minta pada Allah binatang mungil nan Cantik.

Dia beri aku Ulat berbulu.

Aku sedih, Kecewa, & berkata.

Betapa tidak adilnya ini,,,,,!!

Namun kemudian Kaktus itu pun berbunga Indah.

Bahkan sangat Indah.

Dan Ulat berbulu itu pun menjelma menjadi Kupu-kupu nan Elok.

Aku terpesona dan tersadar,,,

Bahwa Itulah Jalan ALLAH, Indah pada waktu Nya.

Allah tidak memberi Apa yang kita inginkan.

Tetapi Dia memberi apa yang kita Perlukan.

Terkadang kita Sadih, Kecewa, Terluka,,,,,

Tapi tak kita ketahui Jauh di Atas segalanya.

Dia memberikan yang Terbaik untuk hidup kita.

 

Semoga kita termasuk dalam Golongan Orang-orang yang Pandai Bersyukur atas Nikmat-nikmat Nya

“AMIIIIEN”,,,,,!!

 

By : Dianacakes (Diana)

~ oleh dianacakes pada September 13, 2009.

2 Tanggapan to “Muhasabah Cinta”

  1. These are plain times.

  2. I would like to thnkx for the efforts you have put in writing this website. I am hoping the same high-grade web site post from you in the future also. In fact your creative writing skills has inspired me to get my own site going now. Really blogging is spreading its wings and growing rapidly. Your write up is a great example.

Tinggalkan Balasan

 
